|
technik automatyk sterowania ruchem kolejowym
Wykonuje i nadzoruje prace na różnych stanowiskach związanych bezpośrednio z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym w celu zapewnienia bardzo dobrego stanu technicznego, gwarantującego pracę całego systemu transportu kolejowego z zastosowaniem obowiązujących przepisów i instrukcji oraz uniwersalnych i specjalistycznych przyrządów kontrolno- -pomiarowych.
Zadania zawodowe: -
montowanie, utrzymywanie w ruchu i naprawianie podstawowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym: ręcznych (kluczowych), mechanicznych, przekaźnikowych oraz suwakowych na górkach rozrządowych (mechaniczne i przekaźnikowe) oraz urządzeń stacyjnych i liniowych, a także ich zasilanie
-
montowanie, sprawdzanie działania, regulowanie i kontrolowanie napędu zwrotnicowego, mechanicznego i elektrycznego, rygla zamków zwrotnicowych i zależnościowych
-
sprawdzanie działania, regulowanie i konserwowanie semaforów i obwodów sterujących
-
montowanie semaforów i obwodów sterujących, zależnościowych i sygnałowych w urządzeniach mechanicznych i przekaźnikowych
-
układanie kabli sygnalizacyjnych, wykonywanie ich połączeń oraz zarabianie kabli w garnkach, głowicach, skrzynkach kablowych oraz sprawdzanie izolacji żył kablowych
-
wbudowywanie i sprawdzanie parametrów torowych urządzeń samoczynnego hamowania pociągów i kontroli hamowania pociągów
-
sprawdzanie, regulowanie i konserwowanie czujników torowych magnetycznych, mechanicznych i magnetoindukcyjnych
-
sprawdzanie, regulowanie i konserwowanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej
-
sprawdzanie i konserwowanie urządzeń zasilających prądu stałego (baterii, akumulatorów) i prądu przemiennego (przetwornic sygnałowych, prostowników i zespołów prądotwórczych)
-
kierowanie i nadzorowanie pracy podległego personelu przy utrzymaniu urządzeń sterowania ruchem
-
posługiwanie się dokumentacją techniczną oraz instrukcjami i przepisami kolejowymi
-
analizowanie działania obwodów sygnałowych, obwodów blokady liniowej półsamoczynnej i samoczynnej, powszechnie stosowanych na PKP urządzeń oraz interpretowanie stanów w przypadku powstania uszkodzeń i usuwanie powstałych usterek
-
przestrzeganie warunków bhp oraz zabezpieczenia stanowisk pracy w czasie ruchu pociągów
-
prowadzenie dokumentacji związanej z budową i utrzymaniem urządzeń oraz gospodarką materiałową
|
Nauka kierunku w wybranym województwie: technik automatyk DOLNOŚLĄSKIE technik automatyk KUJAWSKO-POMORSKIE technik automatyk LUBELSKIE technik automatyk LUBUSKIE technik automatyk ŁÓDZKIE technik automatyk MAŁOPOLSKIE technik automatyk MAZOWIECKIE technik automatyk OPOLSKIE technik automatyk PODKARPACKIE technik automatyk PODLASKIE technik automatyk POMORSKIE technik automatyk ŚLĄSKIE technik automatyk ŚWIĘTOKRZYSKIE technik automatyk WARMIŃSKO-MAZURSKIE technik automatyk WIELKOPOLSKIE technik automatyk ZACHODNIOPOMORSKIE
|
|
|